
Vacature – sopraan en alt
Cappella Fontana is een vocaal ensemble dat bestaat uit 8 tot 12 enthousiaste zangeressen/zangers die muziek uit alle stijlperioden met of zonder instrumentale begeleiding op een zo hoog mogelijk niveau willen uitvoeren.
Wegens vertrek van een van de leden is er een vacature ontstaan voor een sopraan en een alt of mezz0 met solistische kwaliteiten.
Repetities op woensdagavond in Apeldoorn. De repetities worden in blokjes in de aanloop naar de concerten gepland.
Cappella Fontana is een vocaal ensemble dat bestaat uit 8 tot 12 enthousiaste zangeressen/zangers die muziek uit alle stijlperioden met of zonder instrumentale begeleiding op een zo hoog mogelijk niveau willen uitvoeren.
Wegens vertrek van een van de leden is er een vacature ontstaan voor een sopraan en een alt of mezz0 met solistische kwaliteiten.
Repetities op woensdagavond in Apeldoorn. De repetities worden in blokjes in de aanloop naar de concerten gepland.
Jeanette Niekus - sopraan
Daphne Kroonenberg- alt

Abel Bakema – tenor
‘Music was my first love’, zullen we maar zeggen. Pianospelen is mijn dagelijks werk, zingen doe ik ernaast. De muziek bracht mij via conservatoria en de studie Muziekwetenschap naar uiteenlopende podia en theaters als pianist van het Nationaal Hekel Kabaret, Hans Visser (ex-Flairckgitarist), Meike van der Veer (kwartfinalist Voice of Holland) en de New Metronome Bigband (samen met Lee Towers, Marco Bakker, Margriet Eshuijs en Eric Vloeimans). Bij de Van den Ende-musical Fame was ik repetitor. Verder treed ik op met de popkoren Joyful en Allround, waarvoor ik ook arrangeer. Bovendien werk ik als muzikaal begeleider en muziekdocentop hbo- en mbo-opleidingen Dans en Theater. Als tenor zong ik bij ik het Monteverdi Kamerkoor Utrecht, het Veenendaals Projectkoor, Het Nieuw Bach Ensemble en mannenkwartet H.A.R.P. Op dit moment zing ik bij het Alexanderconsort in Bennekom, het octet De Familie van Zingen en Cappella Fontana. Fijn om met deze leuke club goede zangers iets moois neer te zetten!
‘Music was my first love’, zullen we maar zeggen. Pianospelen is mijn dagelijks werk, zingen doe ik ernaast. De muziek bracht mij via conservatoria en de studie Muziekwetenschap naar uiteenlopende podia en theaters als pianist van het Nationaal Hekel Kabaret, Hans Visser (ex-Flairckgitarist), Meike van der Veer (kwartfinalist Voice of Holland) en de New Metronome Bigband (samen met Lee Towers, Marco Bakker, Margriet Eshuijs en Eric Vloeimans). Bij de Van den Ende-musical Fame was ik repetitor. Verder treed ik op met de popkoren Joyful en Allround, waarvoor ik ook arrangeer. Bovendien werk ik als muzikaal begeleider en muziekdocentop hbo- en mbo-opleidingen Dans en Theater. Als tenor zong ik bij ik het Monteverdi Kamerkoor Utrecht, het Veenendaals Projectkoor, Het Nieuw Bach Ensemble en mannenkwartet H.A.R.P. Op dit moment zing ik bij het Alexanderconsort in Bennekom, het octet De Familie van Zingen en Cappella Fontana. Fijn om met deze leuke club goede zangers iets moois neer te zetten!

Roy Mononoetoe – tenor
Muziek heeft mij altijd aangetrokken. Mijn vader speelde graag gitaar en ik luisterde dan altijd aandachtig mee. Ik nam op een gegeven moment ook gitaarlessen bij de muziekschool en raakte ook steeds meer met klassieke muziek in aanraking. Een toen nog vrijwel onontgonnen terrein voor mij. Later nam ik ook zanglessen en de klassieke muziek ging een steeds grotere rol spelen in mijn leven. De gitaar ruilde ik na verloop van tijd in voor de piano. Ik werk en werkte mee aan producties van muziekgezelschappen in het hele land en kon daarbij regelmatig de tenorsolo’s zingen. Daarnaast deed ik mee met de opera’s die in Ahoy te Rotterdam en in de jaren 90 in de Rai in Amsterdam werden uitgevoerd.
De verdere verdieping in de muziek vond ik in de opleiding aan de Schumann Akademie te Zwolle. Zangles kreeg ik onder meer van Cora Peeters in Rotterdam en van de beroemde bariton David (Jumbo) Wilson-Johnson in Amsterdam. Op dit moment heb ik les van Manuela Ochakovski in Apeldoorn. Om mijn zangtechniek te ondersteunen heb ik ook veel profijt gehad van de Lichtenberg-methode en de Alexander-Techniek. Graag zing ik samen met pianist Michiel Hinnen liederen van de zogenaamde 'Indische componisten' als Paul Seelig en Constant van de Wall en Bernard van den Sigtenhorst Meyer. Liederen uit Nederlands-Indië gecomponeerd aan het begin van de 20e eeuw.
In Capella Fontana kan ik met veel plezier participeren op een hoog niveau waarbij naast ensemble-zang ook af en toe solistische partijen de ruimte krijgen.
Muziek heeft mij altijd aangetrokken. Mijn vader speelde graag gitaar en ik luisterde dan altijd aandachtig mee. Ik nam op een gegeven moment ook gitaarlessen bij de muziekschool en raakte ook steeds meer met klassieke muziek in aanraking. Een toen nog vrijwel onontgonnen terrein voor mij. Later nam ik ook zanglessen en de klassieke muziek ging een steeds grotere rol spelen in mijn leven. De gitaar ruilde ik na verloop van tijd in voor de piano. Ik werk en werkte mee aan producties van muziekgezelschappen in het hele land en kon daarbij regelmatig de tenorsolo’s zingen. Daarnaast deed ik mee met de opera’s die in Ahoy te Rotterdam en in de jaren 90 in de Rai in Amsterdam werden uitgevoerd.
De verdere verdieping in de muziek vond ik in de opleiding aan de Schumann Akademie te Zwolle. Zangles kreeg ik onder meer van Cora Peeters in Rotterdam en van de beroemde bariton David (Jumbo) Wilson-Johnson in Amsterdam. Op dit moment heb ik les van Manuela Ochakovski in Apeldoorn. Om mijn zangtechniek te ondersteunen heb ik ook veel profijt gehad van de Lichtenberg-methode en de Alexander-Techniek. Graag zing ik samen met pianist Michiel Hinnen liederen van de zogenaamde 'Indische componisten' als Paul Seelig en Constant van de Wall en Bernard van den Sigtenhorst Meyer. Liederen uit Nederlands-Indië gecomponeerd aan het begin van de 20e eeuw.
In Capella Fontana kan ik met veel plezier participeren op een hoog niveau waarbij naast ensemble-zang ook af en toe solistische partijen de ruimte krijgen.

Dik de Weger – bas / muzikaal leider
Muziek is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Ik kreeg vanaf mijn tiende jaar pianoles en had op mijn 16e mijn eerste koorervaring. Tijdens mijn studie Scheikunde in Groningen zong ik in diverse koren, uitmondend in het Nederlands Studenten Kamerkoor onder toentertijd Cees Rotteveel. Hij maakte mij attent op de Kurt Thomascursus voor koordirigenten die ik driemaal heb gevolgd. In Groningen was ik medeoprichter van Collegium Locale. Na mijn verhuizing naar Apeldoorn en een kortstondig lidmaatschap van de Distler Cantorij besloot ik daar mijn eigen cantorij te starten. Ondertussen volgde ik privélessen koordirectie bij Jos van Veldhoven. In 1993 volgde een eerste eigen koorproject onder de naam Cappella Apeldoorn. Hiermee voerde ik van 2000 tot 2013 jaarlijks enkele projecten uit waarbij we alle hoeken van het koorrepertoire verkenden. Sinds 2011 maak ik deel uit van het vocaal ensemble De Firma Cantus (close harmony en gevarieerd klassiek) En vanaf 2013 tot 2018 zong ik in het Basilius College. Cappella Fontana is een nieuw initiatief. Elk van de leden brengt een eigen stuk muzikale ervaring in en zo maken we elkaar voortdurend beter. Daarom is het voor mij een feestje om in dit ensemble te zingen!
Muziek is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Ik kreeg vanaf mijn tiende jaar pianoles en had op mijn 16e mijn eerste koorervaring. Tijdens mijn studie Scheikunde in Groningen zong ik in diverse koren, uitmondend in het Nederlands Studenten Kamerkoor onder toentertijd Cees Rotteveel. Hij maakte mij attent op de Kurt Thomascursus voor koordirigenten die ik driemaal heb gevolgd. In Groningen was ik medeoprichter van Collegium Locale. Na mijn verhuizing naar Apeldoorn en een kortstondig lidmaatschap van de Distler Cantorij besloot ik daar mijn eigen cantorij te starten. Ondertussen volgde ik privélessen koordirectie bij Jos van Veldhoven. In 1993 volgde een eerste eigen koorproject onder de naam Cappella Apeldoorn. Hiermee voerde ik van 2000 tot 2013 jaarlijks enkele projecten uit waarbij we alle hoeken van het koorrepertoire verkenden. Sinds 2011 maak ik deel uit van het vocaal ensemble De Firma Cantus (close harmony en gevarieerd klassiek) En vanaf 2013 tot 2018 zong ik in het Basilius College. Cappella Fontana is een nieuw initiatief. Elk van de leden brengt een eigen stuk muzikale ervaring in en zo maken we elkaar voortdurend beter. Daarom is het voor mij een feestje om in dit ensemble te zingen!
Hans Veldkamp – Bas